LSU و برایان کلی بر سر قراردادی 10 ساله به ارزش حداقل 95 میلیون دلار توافق کردند – The Denver Post



LSU روز سه شنبه رسماً استخدام برایان کلی مربی نوتردام را اعلام کرد و گفت که آنها بر سر قراردادی 10 ساله به ارزش 95 میلیون دلار به علاوه مشوق ها به توافق رسیده اند.

استخدام کلی – که در 12 فصل گذشته رهبری نوتردام را برعهده داشت و برای پیروزی های حرفه ای با مبارز معروف ایرلندی، کنوت راکن را تحت الشعاع قرار داد – دوشنبه شب به یک حرکت مربیگری موفق دیگر در فوتبال دانشگاهی پیوست.

اسکات وودوارد، مدیر ورزشی LSU گفت: «برایان کلی مظهر یک برنده است. او در هر برنامه‌ای که اجرا می‌کند موفقیت‌هایی را ایجاد کرده و حفظ کرده است، از بسیاری از فصول منظم شکست‌ناپذیر و افتخارات مربی سال تیم ملی گرفته تا عناوین ملی (بخش دوم) و مکان‌هایی در پلی آف در کالج فوتبال. اعتبار و ثبات او گویای خود است.»

کلی جایگزین اد اورجرون، بومی لوئیزیانا شد که تنها دو فصل پیش در LSU عنوان ملی را به دست آورد و جو بارو، مدافع میانی برنده جایزه Heisman Trophy شد و ببرها را به رکورد 15-0 رساند. Orgeron از آن زمان 11-11 گلزنی کرده است و در اکتبر با خرید 17 میلیون دلاری موافقت کرد که او را مجبور به ترک در پایان این فصل کرد.

اورگرون آخرین بازی خود را شنبه گذشته تمرین کرد، زمانی که ببرها در آن زمان خسته شدند. 14 تگزاس A&M برای پایان فصل عادی 6-6.

مانند اورگرون، کلی 60 ساله است، اما شباهت ها کم و بیش به همین جا ختم می شود. Orgeron یک کاجون است که زیر سایه ماهیگیران میگو در بایو لافورش در جنوب غربی نیواورلئان رشد می کند. او در فوتبال LSU بزرگ شد و ستارگان ببرهای گذشته را بت کرد.

کلی از یک خانواده ایرلندی-کاتولیک در منطقه بوستون است و مطمئناً با استفاده از کراکر گردو برای جمع آوری گوشت پنجه خرچنگ بسیار بیشتر از مکیدن آب های چاشنی شده از سرهای پخته شده خرچنگ آشنا خواهد بود.

اما او در لوئیزیانا استخدام کرده است، جایی که LSU بیشتر استعدادهای نخبه خود را به دست می آورد. در تاریخ اخیر، لوئیزیانا به اندازه هر ایالت، سرانه استعدادهای NFL را تولید کرده است.

کلی گفت: “من نمی توانم برای پیوستن به برنامه ای با تعهد به تعالی، سنت های غنی و غرور و اشتیاق بی نظیر فوتبال LSU هیجان زده باشم.” “من کاملا متعهد به جذب، توسعه و فارغ التحصیلی دانشجویان نخبه ورزشکار، برنده شدن در مسابقات قهرمانی و همکاری با دولت خود برای ایجاد افتخار لوئیزیانا هستم.

کلی افزود: پتانسیل ما نامحدود است. بی‌صبرانه منتظر تماس باتون روژ در خانه هستم.

LSU پروازی را برای کلی در باتون روژ در روز سه شنبه برنامه ریزی کرد و از طرفداران دعوت کرد تا از مربی در فرودگاه استقبال کنند و کنفرانس مطبوعاتی مقدماتی کلی را برای چهارشنبه برنامه ریزی کنند.

کلی 113-40 به عنوان سرمربی، شامل یک سری پنج فصل فعلی با بردهای دو رقمی است.

هیچ مربی قبلی نوتردام از زمان شروع نظرسنجی AP در سال 1936، ایرلندی ها را که برنده هشت دوره مسابقات قهرمانی ملی AP شده بودند، ترک نکرد و در مدرسه دیگری مشغول به کار شد. هانک اندرسون، جانشین راکن، نوتردام را در ایالت کارولینای شمالی ترک کرد. 3-5-1 در 1933.

نوتردام (11-1) همچنان در رقابت برای رسیدن به پلی آف کالج فوتبال برای سومین بار در چهار سال گذشته است.

LSU در این فصل نزدیک به 9 میلیون دلار به اورگرو پرداخت که او را به همراه نیک سابان از آلاباما، دابو سوینی از کلمسون، جیمبو فیشر از تگزاس A&M و ماه گذشته مل تاکر از ایالت میشیگان و جیمز به یکی از پردرآمدترین مربیان فوتبال دانشگاهی تبدیل کرد. فرانکلین به پن دولت. این لیست مطمئناً اکنون شامل USC Lincoln Riley است که اوکلاهاما را در آخر هفته در حرکت بزرگ بعدی مربی این هفته شکست داد.

اورجرون در طول شش سال زندگی خود که تا سال 2025 ادامه داشت، به طور متوسط ​​7 میلیون دلار درآمد داشت. حقوق کامل کلی در مدرسه خصوصی نوتردام، ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که بیش از 5 میلیون دلار در سال باشد.

در حالی که کلی هیچ ارتباط شخصی با جنوب ندارد، و نه دو نفر از سه مربی آخری که عنوان ملی را در LSU کسب کرده اند. لس مایلز که در فصل 2007 عنوان قهرمانی را کسب کرد، بازیکن میشیگانی بود که قبل از جایگزینی سابان در باتون روژ در ایالت اوکلاهما مربیگری کرد. سابان، که قهرمانی BCS را در فصل 2003 به دست آورد، یک بومی ویرجینیای غربی است که از ایالت میشیگان به LSU آمده است.