دیسک کمر چیست، علائم و بهترین روش درمان بدون جراحی

2001 برای درمان این بیماری ابتدا از روشهای حرکات اصلاحی، ورزش، فیزیوتراپی و سپس از دارودرمانی استفاده میشود. تمامی روشهای درمانی فیزیوتراپی دارای شواهد و پایه علمی و تحقیقاتی است. روشهای مختلفی برای دیسک کمر وجود دارد. زندگیتان مختل نشدهاست: در صورتی که علائم ناخوشایند درد زانو باعث مختل شدن زندگیتان نشده است، میتوانید از روشهای درمان غیرجراحی استفاده نمایید. توانبخشی قلبی عروقی و ریوی می تواند برای افرادی که تحت تأثیر برخی از بیماری های قلبی ریوی و روش های جراحی قرار دارند مفید باشد. یکی از مهمترین و رایجترین دلایل کمردرد، دیسک کمر است که تمام فعالیتهای فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین جاروبرقی های سنگین، کمد و سایر اجسام را از پله ها بالا و پایین نبرید. با انجام ورزش های هوازی، بدنسازی و ورزش های کششی، بدنتان را فعال نگه دارید و عضلات اطراف ستون فقرات را تقویت کنید. تنها کسی که در تشخیص دیسک کمر می تواند به درستی عمل کند و مشکل بیرون زدگی دیسک بین مهره ای را تشخیص دهد، دکتر متخصص است و شما باید این کار را فقط به پزشک بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی، جراحان دیسک کمر و دیسک گردن یا پزشک فوق تخصص ستون فقرات بسپارید. هنگامی که کمردرد شدید را تجربه می کنید و به پزشک متخصص مراجعه می کنید، ابتدا از شما سوالاتی درباره نحوه ایجاد درد و زمان شروع درد پرسیده می شود و سپس معاینه فیزیکی انجام می شود.

اگر کار شما به گونه­ای است که مدت طولانی می ایستید باید هر چند دقیقه یک بار یکی از پاهای خود را بر روی ارتفاع یک چهارپایه یا یک آجر قرار دهید تا فشار بر کمر و گودی آن کم شود. برای انجام این تمرین باید روی زمین به شکم دراز بکشید و دست خود را نزدیک سینه قرار دهید. در صورت لزوم می توانید یک بالشتک یا حوله کوچک را پشت کمرتان قرار دهید. همانطور که به شما توضیح دادیم اگر دیسک کمر یک بار دچار بیرون زدگی شود، برای همیشه ضعیف خواهد شد و احتمال حمله های مجدد کمردرد برای همیشه وجود دارد. زمانی که این دیسک با مشکل مواجه شود، میتوان گفت که به بیماری دیسک کمر مبتلا شدهایم. در حالی که بیماری دیسک کمر میتواند به دلیل آسیب و ضربه ناگهانی و یا ژنتیک ایجاد شود، اقداماتی وجود دارند که میتوان برای جلوگیری از پیشرفت یا کاهش شدت آنها انجام دهید. اگر به دیسک کمر دچار هستید و دوست دارید با درمان قطعی دیسک کمر آشنا شوید، از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید. معمولاً وقتی که بیمار دچار ضعف عضلانی می شود ، حس بیمار نیز کم شده است.

برای تشخیص این مشکل معمولاً از آرتروسکوپی استفاده می شود. در پی از بین رفتن بافت همبند (اسکار) فرایند رشد رگهای خونی برانگیخته میشود، در نتیجه عملکرد عضلانی بازیابی میشود و در نهایت فرایند التیام تسهیل میشود. جراحیهای قبلی: جراحی در ناحیه کمر باعث ایجاد تغییر ساختار کمر و تغییر در توزیع وزن بدن میشود که از عوامل موثر در دیسک کمر است. گاهی اوقات پس از بیرون زدگی دیسک کمر، فرد شاهد بی حسی پاها خواهد بود که منشا این مشکل، آسیب دیدگی دیسک کمر است. نام این بافت ژلاتینی و انعطافپذیر، «دیسک بین مهرهای» است. بین هرکدام از این مهره های استخوانی، بافت غضروفی وجود دارد که مانع از سائیدگی مهره ها می شود و فشار ناشی از وزن بدن و برداشتن اجسام را تحمل می کند. این بافت ژلاتینی بین مهره های کمر، مانند ضربه گیر عمل می کند و مهره های کمر را در کنار هم نگه می دارند. استراحت طولانی میتواند وضعیت دیسک کمر را بدتر کند.

رایجی است که در افراد با سنین مختلف دیده میشود.

از بی حرکت نشستن در یک وضعیت بدنی به مدت طولانی خودداری کنید. فیزیوتراپیست برای بهبود وضعیت کمر برخی حرکات اصلاحی و نرمش دیسک کمر را آموزش میدهد. فیزیوتراپیست با آموزش تمرینات و حرکات اصلاحی در درمان فتق دیسک تأثیر بسیار زیادی دارد. دیسک کمر یکی از مشکلات شایع ستون فقرات است که دامنگیر افراد زیادی میشود. زانو درد شکایت رایجی است که در افراد با سنین مختلف دیده میشود. درد ناشی از دیسک کمر از ناحیه انتهایی کمر شروع شده و به تدریج به باسن، ران ها و پشت زانو می رسد. در صورتی که میزان فشار وارد شده به اعصاب زیاد باشد، این درد از زانو می گذرد و به پاشنه پا و انگشتان پا می رسد. از جمله علائم شدید و نگران کننده دیسک کمر هستند که آسیب جدی به اعصاب کمر را نشان فیزیوتراپی تا چه میزان به بهبود کمردرد کمک می کند؟ می دهند. از درمان غیر جراحی و درمان جراحی به عنوان گزینه های مناسب برای درمان رادیکولوپاتی ناشی از فتق دیسک کمر پشتیبانی می کنند. برای پیشگیری از این بیماری و عمل جراحی زانو، از برنامه غذایی سالمی پیروی کنید تا وزن خود را کم کرده و فشار را از روی زانوهای خود بردارید. ​​ &;.