مقایسه شاهین و دنا پلاس، رقابت سدانهای ایرانی 600 میلیونی (3)

فهرست مطالب

ضدزنگ و ضدخوردگی: یکی از کارکردهای روغن موتور، جلوگیری از زنگ زدن مجاری داخل موتور در اثر وجود رطوبت در هواست. روغن را نه بیشتر و نه کمتر از حجم استاندارد، داخل موتور نریزیم. روغن مینرال یا پایه معدنی یا ارگانیک، سادهترین نوع روغن موتور است که از نفت خام تهیه میشود. این روغن نه به کاملی روغن تمام سنتتیک است و نه بهسادگی مینرال. روغن سنتتیک قیمت بالاتری از دیگر انواع روغن دارد و میتوان گفت در حال حاضر بهترین روغن موتور از نظر نوع ساخت و ترکیب است. از آن جایی که این محصول دارای خاصیت پاک کنندگی بسیار بالایی است، علاوه بر این که از تجمع رسوبها و ذرات آلودگی در قطعات داخلی موتور جلوگیری میکند، بلکه قطعات داخلی موتور را نیز تمیز خواهد کرد. همچنین، مراکز خدمات ایران خودرو در سطح کشور گسترده هستند و میتوانید قطعههای آن را از فروشگاههای مختلف تهیه کنید. وجود این امکانات باعث شده است که تارا به عنوان امنترین محصول ایران خودرو شناخته شود. تفاوت تارا دنده ای و اتوماتیک در بخش فنی منحصر به جعبه دنده است؛ چرا که هر دو تیپ تارا ایران خودرو به موتور پلاس (نسخه اصلاح شده موتور پژو ۲۰۶ تیپ ۵) مجهز هستند.


خودرو دیگنیتی

روغن ترمز elf مگان و ال 90 اصلی - فروشگاه اینترنتی یدکی لند - خرید لوازم یدکی به تعداد هر میل ماهک یک ماهک در گیربکس وجود دارد. وجود لجن، مانع بزرگی در روانکاری صحیح پیشرانه است. در تمام سیستمهای مکانیکی که تحت فشار زیادی کار میکنند، باید روانکار استفاده شود تا بین قطعات، قرار بگیرد و با کاهش اصطکاک مانع از ساییدگی و خوردگی آنها شود. ترمیمکننده: مثل حالت ضدسایش، با افزودن یک لایه محافظ روی سطح قطعات، خط و خشهای ریزی را که در سطح آنها ایجاد شده، پوشش میدهد و اصطلاحا آنها را ترمیم میکند. همچنین اگر روغن موتوری فقط مخصوص خودروهای دیزل باشد، میتواند به خاطر داشتن افزودنیهای خاص یا گرانروی بالاتر، به قطعاتی مثل اویل پمپ فشار وارد کند و با افزایش فشار و اصطکاک بین قطعات، منجر به گرمکاری پیشرانه شود. روغن موتور باید از خوردگی و زنگزدگی قطعات داخلی نیز جلوگیری کند. این دسته از خودروها نیازمند به روغن موتوری هستند که ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند با فشار اضافه و دما بالا موتورهای توربو کار کند. از آن جایی که روغن موتور 12000 ایرانول 10حجم 3.5 لیتر با فرمولاسیون استاندارد و بهینه طراحی و تولید شده است، برای این دسته از خودرو ها نیز مناسب خواهد بود. .


این نوع روغن اصلا برای روانکاری به کار نمیرود و در واقع مایعی برای تمیزکاری موتور است. همچنین گاهی مواقع برای جبران کسری روغن موتور خودرو تا تعویض بعدی، مقداری روغن سرریز میکنیم. روغن موتور دارای انواع گوناگونی است و میتوان آن را بر اساس فاکتورهای مختلفی، دستهبندی کرد. دانستن و رعایت این موارد میتواند باعث افزایش طول عمر پیشرانه و کارکرد بهتر آن شود. بنابراین به منظور افزایش طول عمر روغن موتور خود بهتر است از سوختهای پاک و با کیفیت استفاده کنید. این محور به صورت یک پارچه به چرخ دندهای در بخش ورودی پوسته gearbox متصل است و از طریق کلاچ با موتور خودرو در ارتباط است. چرخ دندهها، حلقههایی فلزی با دیواره بیرونی دندانهدار و در قطرهای متفاوت هستند که روی محورهای خود سوار میشوند. محور اصلی یا شافت خروجی از طریق محور واسط با یاتاقانها و چرخ دندهها درگیر هستند و نیروی تولید شده از گیربکس یا جعبه دنده را به سمت دیفرانسیل یا میل گاردان میفرستد محور اصلی دارای چرخ دندههای متناوبی تعبیه شده است تا با قطرهای مختلفی که چرخدندهها دارند به وسیله یاتاقانها حرکت دورانی داشته باشند حرکت چرخ دندههای روی این محور با اتصال با چرخ دندههای شافت واسط یا محور زیر میسر ماشین‌های لوکس وارداتی در ایران – آکادمی مالی مسعود میشود.


دندههای زوج و فرد به صورت جداگانه بر روی این دو گیربکس مجزا تعبیه شدهاند. برای درگیر شدن دندههای کشویی و یاتاقانهای گیربکس و انجام هرچه سریعتر و ظریف تر این درگیری. روغن تک درجه یا مونو گرید که معمولا گرانروی آن بین ۱۰ تا ۵۰ است، فقط یک درجه و گرانروی دارد و برای موتورهای دوزمانه و پیشرانههای قدیمی، موتورهای صنعتی مثل سمپاش، موتور آب و… روغن موتور از هر نوعی که باشد، جدا از مواد تشکیلدهنده که بر اساس نفت خام یا ترکیبات ساختنی هیدروکربنی است، افزودنیهایی نیز برای افزایش راندمان و بالابردن خواص خود دارد. پس با توجه به ابعاد ذکر شده تارا در این زمینه برتری نسبی دارد هر چند که در شاهین هم سرنشینان راحتی قابل قبولی دارند. بهترین زمان عوض کردن روغن ترمز در هر خودرو متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی دیگر از مزیتهای روغن موتور ۱۲۰۰۰ ایرانول این است که این محصول دارای خاصیت ضداکسیداسیون بوده در نتیجه خواص روغن را در طول زمان حفظ خواهد کرد. بهتر است در زمان استفاده با کارشناس خودرو یا مکانیک ماهر، مشورت شود.

روغن موتور خودرو

 ​!