دنا پلاس ماشین دنا پلاس مشخصات دنا پلاس

از آنجا که شرکت ایران خودرو حق طراحی و توسعه محصولات جدید بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ را داشت، بنابراین تصمیم گرفت ابتدا مدل ایرانی شده پژو ۳۰۱ را به بازار بفرستد اما در نهایت این قصد خود را کمی تغییر داد و بر آن شد تا یک نسخه فیسلیفت از پژو ۳۰۱ را با نام متفاوت پیش روی مشتری ایرانی قرار دهد که حالا نتیجه آن را در بازار به اسم تارا میشناسیم. اما به دلیل ضعف در توان فنی مدل تنفس طبیعی، شرکت ایرانی تصمیم گرفت نسخه فیس لیفت این خودرو را تحت عنوان هایما توربو در لیست تولیدات خود جای دهد. اما دیده شده که بعضی افراد لانچ کردن با خودروهای گیربکس اتوماتیک را مشابه خودروهای دندهای میدانند. این خودروی هاچبک جزو ارزانترین خودروهای اتومات موجود در بازار است که از یک گیربکس ۶ سرعته بهره میبرد، امکانات خوبی دارد و در کل خودروی معقولی به شمار میرود، اما در مقایسه با رقبا عملکرد ضعیفتری دارد. این خودرو که توسط گروه خودروسازی سایپا تولید و روانه بازار شده است درواقع نسخه به روز شده تیبا به همراه یک گیربکس اتوماتیک است و به غیر از چند آپشن و تفاوت ظاهریِ اندک، تفاوت دیگری بین این دو وجود ندارد.


خودرو دیگنیتی

پرونده:20210831 Haima 8S police car.jpg - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد از معایب این خودرو همانطور که گفتیم شباهت آن به تیبا و کیفیت ساخت نه چندان بالای آن است. این خودرو با وزن ۱۲۶۰ کیلوگرمی خود ظرف مدت ۱۳.۵ تا ۱۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است. با مرور دادههای به دست آمده از آگهیهای دیوار میتوان گفت که قیمت یک دستگاه برلیانس H220 اتوماتیک در بازار دست دوم کشور، در بازه قیمتی ۲۴۰ میلیون تا ۳۸۰ میلیون قرار دارد. خودروهایی که به نسبت 207 و دنا قیمت پایینتری داشته و با بودجه کمتری میتوان آنها را خریداری نمود. یکی از جدیدترین مهمانهای بازار ایران در لیست بهترین خودرو دنده اتوماتیک ایرانی ارزان کوئیک پلاس است که در مقایسه با سایر مدلهای معرفی شده قیمت پایینتری نیز دارد. در این بین کسانی که به دنبال خرید بهترین خودرو اتوماتیک ارزان قیمت ایرانی هستند، میبایست سراغ محصولاتی مانند کوییک پلاس یا پژو پارس اتومات بروند.


چند بار اشاره کردیم که در زمان خرید بهترین خودرو دنده اتوماتیک ایرانی رفتن سراغ گزینههای ارزان قیمت چندان نمیتواند شرایط خوبی را برای کاربران رقم بزند. با توجه به اینکه کیفیت خودروهای داخلی بسیار پایین است و در کنار این کیفیت پایین، خرابیهای زیادی را نیز برای آنها متصور هستیم، رفتن سراغ گزینههای اتومات ارزان قیمت باعث میشود تا چالشها و هزینههای نگهداری آنها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. استفاده از یک گیربکس اتومات نیز باعث شده تا در لیست بهترین خودرو دنده اتوماتیک ایرانی از آن نیز یاد کنیم. البته رکوردهای فروش آن هرگز به تندر 90 معمولی نرسید ولی در این برهوت خودروهای دنده اتومات ایرانی نمیتوانیم آن را نادیده بگیریم. با این حال، نمیتوان فنربندی خشک و فضای محدود کابینش را نادیده گرفت. فضای کابین کراس جادار است و در آن احساس راحتی خواهید داشت. به این نسخه جدید دو آپشن کروز کنترل و دیلایت هم اضافه شده است؛ بنابراین، جک هنوز هم میتواند برای کسانی که خواهان یک شاسیبلند اتوماتیک هستند گزینهٔ مناسبی باشد هرچند که باید طراحی بیرونی قدیمی و کابین کاملاً کهنهٔ آن کنار بیایید. ​​​​.


همچنین در شاهین مثل محصولات ارزانتر سایپا یعنی خانوادهٔ ساینا و کوییک، سروصدای موتور بیشازحد وارد کابین میشود که آزاردهنده خواهد بود درحالیکه موتور دنا پلاس کمصداتر و کابین آن ساکتتر است. تندر 90 پلاس دارای یک موتور 1600 سیسی 4 سیلندر هم است تا شتاب و قدرت آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. این سوالی است که ما در حین نوشتن این مطلب در ذهن داشتیم و تمام تلاش خودمان را کردهایم تا با گردآوری فهرستی از ارزانترین خودروهای دنده اتومات در بازار، پاسخ روشنی برای این سوال پیدا کنیم. با نگاهی به ماشین های دنده اتومات موجود در بازار میتوان دریافت که تنوع قیمتها بسیار زیاد است، با این وجود در این مطلب تلاش کردیم تا تعدادی از ارزانترین خودروهای دنده اتومات موجود در بازار را به شما معرفی معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود کنیم. از مزیتهای این گیربکس میتوان به کاهش مصرف سوخت تا ۱۸ درصد بهنسبت جعبه دندههای اتوماتیک معمولی، انتقال قدرت بیوقفه به موتور، کارایی دینامیکی زیاد، شتابگیری خوب، کارکرد بهینه دور موتور بهطور دائم اشاره نمود. اگر بخواهیم لیستی از بهترین خودرو اتوماتیک ارزان ایرانی ارائه کنیم، پژو پارس را میتوان یکی از بهترین گزینهها در این لیست قرار داد.