حتی علیه آمریکای هوشیار هم نقض کنید



زیرمتن دو دادگاه اصلی در هفته‌های اخیر هوشیارانه بوده است، این تصور سوال‌برانگیز که نهادهایی که ما به آنها تکیه می‌کنیم – به ویژه پلیس – به چنان وضعیت ضعیفی تنزل یافته است که از شهروندان عادی خواسته می‌شود که به تنهایی صلح و نظم را حفظ کنند. .

در هر دو محاکمه، عدالت حاکم شد، یعنی هیئت منصفه رأی صحیح را اعلام کرد. هفته گذشته در برانزویک، جورجیا، تراویس مک مایکل، گریگوری مک مایکل و ویلیام برایان در قتل احمد آربری مجرم شناخته شدند. این ویدئو به وضوح نشان می دهد که آربری در گوشه ای قرار گرفته و تا سرحد ناامیدی مورد سوء استفاده قرار گرفته است. زمانی که تراویس مک مایکل او را با سه تفنگ ساچمه ای کشت، باید احساس می کرد که برای جانش می جنگد.

مک مایکلز و برایان هر دو محکوم به حبس ابد هستند. سیستم کار می کند و هوشیاری از بین رفته است.

از سوی دیگر، کایل ریتنهاوس اخیراً پس از کشتن دو مرد و زخمی شدن یک مرد در شب شورش در کنوشا، ویسکانسین، متهم به قتل شد. ریتنهاوس اشتباهات زیادی مرتکب شد: او نباید در کنوشا می بود، نباید اسلحه مرگبار حمل می کرد و نباید بعد از منع رفت و آمد بیرون می آمد.

اما هنگامی که او مورد حمله قرار می گیرد، از AR-15 برای هدف مورد نظر خود استفاده می کند: او از خود دفاع می کند. هیئت منصفه موافقت کرد و او تبرئه شد. سیستم کار کرد، اما، متأسفانه، هوشیار پیروز شد.

حقوق سیاسی به زودی Rittenhouse را به عنوان یک قهرمان پذیرفت. تاکر کارلسون با او مصاحبه کرد. حداقل چهار نفر از اعضای مجلس – مت گاتز، پل گوسار، مدیسون کاوتورن، لورن بوبرت – بلافاصله کارآموزی در ریتن هاوس را پیشنهاد کردند.

هرزه. مارجوری تیلور گرین لایحه ای برای اعطای مدال طلای کنگره به ریتن هاوس ارائه کرد که بالاترین افتخار قوه مقننه است. دریافت کنندگان قبلی شامل جورج واشنگتن، اولیس اس. گرانت، توماس ادیسون و جوناس سالک هستند.

و هفته گذشته ریتنهاوس از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مار-آ-لاگو دیدن کرد، جایی که آنها با هم در حالی که لبخند می زدند و به دوربین کمک می کردند عکس گرفتند. ترامپ ریتن هاوس را «یک پسر واقعاً خوب» خواند.

این اشتیاق برای Rittenhouse برای جمهوری خواهان منطقی است. این گزاره که سازمان های دولتی ناکارآمد و ناکارآمد هستند برای برند حزب حیاتی است. جمهوری خواهان چه در قدرت باشند و چه نباشند، عموماً تمام تلاش خود را می کنند تا اطمینان حاصل کنند که دولت ها – به غیر از ارتش بسیار بزرگ – تا حد امکان کمتر و تا حد امکان بد عمل کنند.

بنابراین، در حالی که هوشیاران هفته گذشته در جورجیا شکست خوردند، جمهوری خواهان امیدوارند قسمت Rittenhouse را به یک برد تبدیل کنند. این ایده بسیار بدی است، به دو دلیل.

اول اینکه هوشیاری ترس و ناامنی ایجاد می کند. به طور متناقض، هوشیاری همچنین فانتزی های ماچو در مورد قدرت و میل به قلدری را تشویق می کند. بنابراین ما مردان و پسرانی داریم که خود را به‌عنوان یک جنگجو در می‌آورند – زره بدن، استتار و تفنگ‌های با ظاهری جذاب – اما شایستگی‌های خود را دست‌کم می‌گیرند و چالش استفاده عاقلانه از سلاح‌های گرم قدرتمند را دست کم می‌گیرند.

بنابراین، علیرغم گستاخی آنها، وقتی همه چیز سخت شد، تمام چیزی که راتنهاوس و دو مک مایکل می دانستند این بود که ماشه را بکشند.

دوم، هوشیاری اغلب شامل نژادپرستی است. سفیدپوستان نگران این نیستند که پلیس سفیدپوست بتواند از آنها در برابر سایر سفیدپوستان محافظت کند. اگر به عنصر نژادی شک دارید، فقط تراویس مک مایکل، گریگوری مک مایکل و ویلیام برایان را در حال تعقیب و کشتن یک بچه سفیدپوست که اتفاقاً در اطراف محله‌شان دویدن می‌کرد، تصور کنید.

هوشیاری در تاریخ آمریکا چیز جدیدی نیست، اما تعداد کمی از تصاویر برای زمان ما مناسب‌تر از سرقت‌های دونالد ترامپ و کایل ریتن‌هاوس برای دوربین‌های Mar-a-Lago هستند. ترامپ زندگی سیاسی خود را با بهره برداری از ناامنی و اصرار برای راه حل های غیرقانونی زنده نگه داشته است.

در این تظاهرات، ترامپ از هواداران خود خواست که مسخره کنند و افسران پلیس را تشویق کرد که در هنگام دستگیری ها خیلی ملایم نباشند. و اگر تعریف هوشیار اقدام قانونی باشد، ترامپ اوباش هوشیار را ستایش می‌کند، حمایت می‌کند و آنها را تشویق می‌کند تا در 6 ژانویه در تلاش برای براندازی حاکمیت قانون به پایتخت ملی ما حمله کنند.

جای تعجب نیست که جمهوری خواهان دوست دارند قانون را در دستان خود بگیرند. ترامپ رئیس گارد است. تا زمانی که او به پخش دروغ بزرگ خود مبنی بر پیروزی در انتخابات 2020 ادامه می دهد، حزب او خانه خوشایند آمریکایی هایی خواهد بود که فکر می کنند خشونت هوشیارانه تنها راه درمان است.

جان ام. کریسپ، ستون نویس سرویس خبری تریبون است. © 2021 آژانس محتوای تریبون.